こんにちは、サンクチュアリー本店の中村です。
Hello Everyone! I am Nakamura, representative director of Sanctuary’s headquarters.
ドイツのフランクさんからオーダーを頂きました、Z900 RCM-554
(Part-7)です!
This order from Frank in Germany is Z900 RCM-554 (Part-7)!
6月末に輸出の段取りまでたどり着ける様、製作を進めて来たRCM-554。
フレームがこちらに到着してから約5か月間でここまで来ましたから、時間は
掛かってはいるものの、それでもかなり早く進んだと言えます。
RCM-554 was being manufactured with the goal of reaching the export stage by the end of June.
It’s been about 5 months after the frame arrived here. It took about 5 months to get this stage, but I’d say it’s going pretty fast.
イタリアAllegri社製のブレーキホースを組み付けました。
We installed a brake hose made by Allegri of Italy.
使用するブレーキフルードは、フランクさんが指定で送ってくれたBrembo製
SPORT.EVO500です。
The brake fluid used is SPORT.EVO500 of Brembo, which Mr. Frank sent us.
フルードは前後のブレーキに使用しましたが、クラッチ分が足りなくなったので
そこだけ普通のフルードを使用しています。
We used it for the front and rear brakes, but it wasn’t enough to use for the clutch part, so we used an ordinary fluid for that part.
完成したRCM-554ですが、日本で登録ができない為 ロードテストが行えません。
ロードテストせずお渡しするのはさすがに心配なので、ショートコースを貸し切って
走る事になったのですが、その為にはエンジンの慣らしを終わらせる必要があります。
RCM-554 is almost completed, but we can’t do a road test because it can’t be registered in Japan….
てな訳で、湯浅は朝から夜まで ず~~~っとダイナモ室に籠りっきり・・・( ̄▽ ̄;)
丸1日かけてダイナモ上で慣らしを行いました。
For that reason Yuasa stayed in the chassis dynamometer room all along from morning till night…( ̄▽ ̄;)
He spent a whole day getting break-in the engine on the dynamometer.
慣らしが終わった翌日、今度はキャブレターのセッティングです。
空燃比を測定しながら進めるのですが、コース走行はたった1日だけですので
ここでセッティングを行っておくのはとても大事な工程です。
The day after finishing break-in, it’s time to set up a carburetor.
Normally, we proceed the carburetor while measuring the air-fuel ratio, but the course can run only for one day, so it’s a very important process to set it up here in advance.
良い数値に仕上げてからコースで実走テストし、戻ってからまたシャシーダイナモで
再調整を施す。
2段構えでキャブレターセッティングを完了させるプランです。
After completing the race to a good value, run really on the course, and then return to readjust with the chassis dynamometer.
It is a plan to complete the carburetor setting in two steps.
後軸測定の出力で125馬力。 空燃比カーブも中々良い形になりました。
湯浅は2日間シャシーダイナモに閉じこもりっぱなしで、さすがに疲れたよう (;^_^A
125 horsepower at the output of the rear axle measurement.
The air-fuel ratio curve has also become very good.Yuasa kept on staying in the chassis dynamometer room for two days and seemed quite tired. (;^_^A
そして翌日・・・ いつもより少し早い時間に出勤して・・・
And the next day… he came to work a little earlier than usual…
この日は予約していたショートコースに向かいます。
RCM-554以外にもう1台持って行くのですが、とにかく雨降りでなかった事が
何よりも嬉しい♪
On this day, we will head to the short course we reserved.
We’re going to bring RCM-554 and another one with me, but I’m glad it wasn’t raining anyway♪
ショ-トコースがある茨城県へと移動・・・
Move to Ibaraki Prefecture, where there is a short course…
今日も少ない時間での戦いなので、車中で食事を済ませる事に。
Today is also a battle against less time, so we decided to finish our meal in the car.
のどかな田園風景が表れて・・・
There is the peaceful countryside…
ショートコース、トミンモーターランドに到着しました!
We’ve arrived at the short course Tomin Motorland!
走行前に先ずは車両の撮影から開始。
プロカメラマンの富樫さんに来て頂き、コース上で車両の撮影が始まりました!
フランクさ~ん!
次回は完成したRCM-554をお見せし、コース走行の模様をお見せしますので
楽しみにしていて下さいね!
Before driving, take a picture of the vehicle first.
Professional photographer Togashi came and started shooting cars on the course!
Frank!
Next time, I will show you the completed RCM-554 and then how the course runs, so please look forward to it!
To Be Continued