こんにちは、サンクチュアリー本店の中村です。
Hello Everyone! I am Nakamura, representative director of Sanctuary’s headquarters.
ドイツのフランクさんからオーダーを頂きましたZ900 RCM-554
(Part-8)です!
This order from Frank in Germany is Z900 RCM-554 (Part-8)!
前回から引き続き、トミンモーターランドにて 先ずは車両を撮影。
Continuing with the last time, we first have taken pictures of the vehicle at Tomin Motorland.
ご紹介しましょう。
Let me introduce you to the vehicle
RCM-554 Z900です。
This is RCM-554 Z900.
ドイツから送られて来たZ900のフレームをベースに、エンジンは日本で
用意して製作されました。
Based on the Z900 frame sent from Germany, the engine was prepared and manufactured in Japan.
送られて来たフレームがMotorCycleとして輸入されていない為、日本で登録が
できません。
ですが さすがにテスト走行せずにお渡しする訳には行かず、ショートコースを
貸し切りレンタルしてテスト走行を行う事になったんです。
It can’t be registered in Japan because it’s not imported as a motorcycle.
However, we couldn’t hand it over without a test run, so we decided to rent a short course for a test run.
マシンの特徴は17インチホイール仕様のシャシーで 使用された足回りパーツは
世界最高峰メーカーの逸品のみに絞り 拘った選択。
この辺りのパーツ選びは日本も海外も同じで、皆さん一番良い物を選択されます。
The feature of the machine is a chassis with a 17-inch wheel specification, and suspension parts used are limited to the gems of the world highest level’s manufacturers.
The choice for suspension parts is the same in Japan and overseas, and everyone chooses the best one.
足回りに合わせてフレームには補強と専用の加工を施しました。
このあと始まるロードテストでシャシーの完成度を確認できる事でしょう。
The frame has been reinforced and specially processed to match the suspension.
You will be able to confirm the completeness of the car body in the upcoming test run.
これまでも海外からRCMのオーダーは頂いて来ましたが、このRCM-554は
特にエンジンにも力を注ぎました。
We have received orders for RCM from overseas so far, but we concentrated our particular efforts on the engine of this RCM-554.
クランクフルリビルドに6速クロスミッション&チェーンラインEVOシステム、
トロコイドローター式ハイプレッシャーオイルポンプと堅実なメニューに加え、
ビッグバルブ、ハイカムシャフト、吸排気ポート拡大研磨にツインプラグ仕様と
かなり手を加えています。
Crankshaft full rebuild, 6-speed transmission and drive chain line EVOLUTION system, trochoid rotor type high pressure oil pump and solid menu as well as big valve, high camshaft, polishing of suction and exhaust ports, and twin spark plugs specification, like which we’ve performed a lot of processes.
チューンナップされたエンジンにNITRO RACING製チタンエキゾーストを組み合わせ
シャシーダイナモで事前にキャブレターセッティング済みのエンジンフィーリングも
この後の走行で確認できる事でしょう。
You will also be able to see the wheel of the engine with the pre-set carburetor by the chassis dynamometer as well as the tuned-up engine combined with the titanium exhaust made by NITRO RACING in the upcoming test run.
メーターはクラフトビーさんにリビルドして頂き、パネルはフランクさんから
リクエスト頂いたデザインです。
The meter was rebuilt by Kraftby, and the panel was designed by Frank.
こうして完成したRCM-554ですが、ここまで容易な道のりではありませんでした。
フランクさんから頂いたメールで私達が間違って解釈していた部分などもあり、改めて
言葉の壁と海外からオーダーを頂くRCMの大変さを痛感しています。
The RCM-554 was completed in this way, but it was not an easy journey.
There were some parts that we misinterpreted in the email from Frank, so we are keenly aware of the language barrier and the difficulty in manufacturing of RCM receiving orders from overseas.
それでもこうしてテスト走行まで辿り着けたRCM-554!
今回はフレームがこちらに到着してから約5ヵ月間でここまで辿りつかねばならず
急ピッチで進行。
部品が予定通り納品されなかったりと幾つか障害がありましたが、湯浅の頑張りも
あって何とか5ヵ月で完成させる事が出来て良かった!
Even so, RCM-554 reached the stage of the test run like this!
This time, we had to reach this point in about 5 months after the frame arrived here, and there were some obstacles such as some parts not being delivered as planned during progress at a rapid pitch, but I’m glad we managed to complete it in 5 months thanks to Yuasa’s hard work!
さぁそんな訳で 車両の撮影も終わり、いよいよテスト走行に入ります!
After such processes, the shooting of the vehicle is finished, and finally we start the test run!
To Be Continued