こんにちは、サンクチュアリー本店の中村です。
Hello Everyone! I am Nakamura, representative director of Sanctuary’s headquarters.
ドイツのフランクさんからオーダーを頂きました、Z900 RCM-554
(Part-2)です!
This order from Frank in Germany is Z900 RCM-554 (Part-2)!
フレームのレーザー測定と修正が終わり、オリジナルの補強が始まりました。
The frame measurement and editing is completed, and I’ve started the reinforcement welding.
材料の形状や寸法を一つひとつ 丁寧に擦り合わせて溶接して行きます。
I’m carefully matching the shapes and measurements of each of the materials and welding them together.
補強が終わり、続いてはドライブチェーンが通過する軌道を確保する加工に。
When this reinforcement is completed, I’ll do the machining to secure a track for the drive train to pass through next.
ワイド幅化されるリアタイヤに合わせてドライブチェーンを23mmオフセット
させた際の対策加工が完了。
これでドライブチェーンがフレーム内側に干渉する事はありません。
The processing to send the drive chain 23 mm out to suit the thick side o the rear tire is completed. This will prevent the chain from grinding against the frame.
続いてはリアサスペンションの取り付け角度を変えるレイダウン加工に!
レイダウン専用の治具を用いて精度の高い加工を施します。
Next I’ll mount the suspension and change the angle for the lay-down processing! This will be carried out with a high level of precision using a specialized lay-down jig.
フレーム補強、ドライブチェーンのインライン処理、リアサスレイダウン加工が
終わりましたので、ここでZ1のシートを取り付けしてみました・・・
Since the frame reinforcement, drive chain passage machining, and rear suspension lay-down were all completed, I mounted the Z1 seat at this point.
フランクさんのフレームはZ900ですが、Z1の外装やシートを取り付けたいとの
ご要望で、これよりその加工を始めます。
Frank’s frame is a Z900, but since he requested the external components and seat for a Z1 be fitted, I started the processing for that at this point.
まずはZ1のサイドカバーをフレームにあてがいました。
First, I fasteed the Z1 side cover to the frame.
サイドカバーを固定する3ヵ所のグロメットステーも 微妙に位置が違うのですが
もっと問題なのは・・・
Although the three positions for attaching the side cover grommet stays are also slightly different, the bigger problem was…
シートを施錠するキーシリンダーの位置が まるで合いません・・・(汗)
The seat locking key cylinder position doesn’t match at all… (sweat)
シートを開いた際に使用するストッパー機能も無かった為、Z1と同じ物を溶接。
Since there was no stopper function used when the seat is open, I welded on the same part as a Z1.
シート施錠のキーシリンダーもフレーム側を加工して御覧の通りバッチリに!
I machined the seat locking key cylinder as well on the frame side and as shown in the picture, it was perfect!
最後にサイドカバーを固定する左右4ヶ所のグロメットステーも Z1と同じ位置に
全てやり直して・・・
Finally, I redid all of the grommet stays to fix the side cover in place in the same positions as the Z1…
これでフレームへの加工は全て終了!
補強よりもZ1の外装部品を取り付ける為の加工の方が数倍大変でした(苦笑)
And at this point, all of the frame machining was complete! The machining and processing to match Z1 external parst to the frame was much more difficult than the reinforcing work (wry smile).
フランクさーん!
今弊社は大変な忙しさで何十台と言うRCMを同時に製作進行させているんですが
少しでも早く進む様に奮闘しておりますので、よろしくお願いしますねーっ!
Frank! Right now, our company is incredibly busy carrying out simultaneous manufacturing of dozens of RCMs, but I did my best to finish your machine for you as soon as I could. Thank you for your support!
To Be Continued