こんにちは、サンクチュアリー本店 代表の中村です。
台湾のRCM-275 Z-1オーナーから 製作を依頼された
RCM-375 MK-Ⅱ (その10)です!
Hi. This is Nakamura, president of the Sanctuary headquarters. This is the 10th installment of the series for RCM-375 Mk-II, an order from the owner of RCM-275 Z-1 in Taiwan.
大家好,我是SANCTUARY總公司董事長中村。
這是台灣的RCM-275 Z-1車主委託製造的RCM-375 MK-Ⅱ(之10)!
前後サスの長さがわずかに短い RCM-375・・・
ほんの少し短いだけでも 車体の操作性に大きく悪影響が出るので
このままと言う訳にはいきません。
The length of the front and rear suspensions of RCM-375 is slightly shorter and cannot be left as is, since just a slight difference in length could have a negative impact when maneuvering the body
RCM-375的前後懸吊系統的長度稍短 雖然只短那麼一點,
但會給車體操作帶來不良影響,因此不能這樣不了了之。
トップブリッジを加工して、フロントフォークのセット位置を下げる事に・・・
So we decided to process the top bridge and lower the position of the front suspension
通過加工上支架,向下調低了懸吊系統的位置。
まずは旋盤加工から・・・
First, processing with a lathe…
首先從車床加工開始・・・
シャフトの入る穴形状を 変更します。
Changing the shape of the hole to insert the shaft
更改插軸的洞口形狀
続いてはフライス盤に固定し、裏面の切削加工・・・
Next, firmly attaching it to a miller, processing the back side…
接下來固定在銑床上,加工背面・・・
フライス盤でトップブリッジを ヘッド角を変えて切削して行きます。
Cutting the top bridge with the miller
在銑床上切削上支架
更に トップブリッジが下がる事で、タンクに干渉してしまう部分も削ります。
Scraping off any parts that would interfere with the tank due to the lower position of the top bridge
因為上支架降低,所以削去干擾到油箱的部分
そして、つい先日の事・・・
Then just a few days ago…
然後不知不覺地將前幾天的事情・・・
台湾から陳さんが お見えになりました~!
We had the pleasure of the visit of Mr. Chin who came from Taiwan!
台灣的陳先生大駕光臨!
完成が近づきつつある、RCM-375と ご対面です!
Now face-to-face with the soon to be completed RCM-375!
見到了與漸趨完成的RCM-375!
今回の来日では このRCM-375以外にも、陳さんの愛機 RCM-458や
少し前から始まった、CB900F RCM-456の打ち合わせも 行う予定!
さぁ~ 忙しい一日の始まりですっ!
During his visit to Japan this time, other than showing him this RCM-375, we are also planning to meet on his own RCM-458 and CB900F RCM-456! This is the beginning of a very busy day!
本次來日,除了這RCM-375以外,陳先生還計劃開會討論他自己的RCM-458、
CB900F RCM-456! 這就是忙碌的一天的開始!
To Be Continued