こんにちは! サンクチュアリー本店の中村です。
Hello Everyone! I am Nakamura, representative director of Sanctuary’s headquarters.
ラスベガス在住 Mr.Diazからお預かりした GSX1000Sカタナ (最終回)です。
This is GSX1000S Katana (Final Episode) shipped from Mr. A Diaz in Las Vegas!
まずこちらの画像は、Mr.Diazからご要望頂いたアメリカ仕様の方です。
Let us begin with this image of the American model as requested by Mr. Diaz.
このハンドルバーエンドに取り付けたミラーが、Mr.Diazからのリクエストでした。
This mirror mounted on the handlebar end was requested by Mr. Diaz.
そしてこちらの画像が 日本人好みのミラーに変更したもので、今回はこちらの画像
中心でご紹介したいと思います。
And here is an image of the mirror that has been modified to suit Japanese tastes.
This time, we’ll share the latest update based mainly on this image.
ベースになったのは、Mr.Diazが若かりし頃に所有していたGSX1000S KATANAで、
渡米をし、LAにあるRCM USA Incで車体を受け取って、その場で分解して必要な
パーツだけ日本に送って製作しました
The base model is a GSX1000S KATANA that Mr. Diaz used to own when he was young.
We went to the US, received the body at RCM USA Inc. in LA, disassembled it locally, and shipped only the necessary parts to Japan for production.
シートレール骨格を大きく変更し、スイングアームピボットをローダウンしたフレーム。
The seat frame structure has been significantly modified; The swingarm pivot has been lowered.
最も特徴的なのは このスーパースポーツ車両のシートカウルに変更した点でしょう。
カーボン転写とペイントとのハイブリッドは、RCMでおなじみのYFデザインが
担当したものです。
The most distinctive feature is the change to the seat cowl of this super sports model.
The hybrid paint job of carbon transfer and paint was done by YF Design, which is renowned for their work on RCM!
ビーター製のアルミタンクを社内研磨部門にてヘアーライン加工し、クリアーの
セラコートを吹いた独特の質感。
Beater aluminum tank is given a unique texture by applying a hairline finish and clear Cerakote coating within our company.
全てのデザインやカラーコーディネートは オーナーであるMr.Diaz 自らが行いました!
All the design and color coordination was done by the owner, Mr. Diaz himself!
3年と言う とんでもない長期製作に至ったのは、とにかく単品製作部品や加工が
多かったからであり、決してのんびり進めていた訳ではありません。
The reason why it took three years, which is a ridiculously long period of time, to build this model is because there were a lot of single parts to be manufactured and processed, not because we were working slowly.
とにかく何もかもが独創的であり、最近ではすっかり見かける事がなくなった
個性的なカスタムマシンであったが故なんです。
Anyway, it’s because everything about it is original, and it’s a uniquely customized machine that you don’t see anymore.
エンジンは元々のGSX1000Sをベースに、オーバーホール&チューニングを施しました。
マフラーは廃番となってしまったナイトロレーシング製のKATANA用ウェルドチタンで、
既にエンジン始動させた事から美しい自然な焼け色がついています。
The engine was overhauled and tuned based on the original GSX1000S.
The muffler is a discontinued Nitro Racing welded titanium muffler for KATANA, which has a beautiful natural burnt color as the engine has already been fired up.
同じくナイトロレーシング製のZ用アンダーカウルを加工して KATANAに合う様
フィッティングしました。
RCMで使用されているパーツメーカーのロゴまで全て ペイントしていると言う、
非常に凝ったアンダーカウルです。
Likewise, this is a truly elaborate under-cowl made by processing the Nitro Racing under-cowl for Z, with even the logo of the manufacturer of the part, which is used for the fitting RCM on KATANA, painted on it.
更に個性的なのは、途中からメニューが追加になったこの左出しのマフラーテールです。
SCULPTURE製スイングアームにスタビライザーを追加溶接し、ヘアーライン仕上げで
フィニッシュしました。
What’s even more unique is this left-side muffler tail, which was added to the menu midway through the production.
It has been finished off with a SCULPTURE swing arm with an additional welded stabilizer and hairline finish.
前後足回りは 世界選手権のチャンピオンシップで活躍する世界ナンバー1のメーカー
O・Zレーシングホイール・OHLINSサスペンション・Bremboブレーキキャリパーと
豪華絢爛、最強の組み合わせ!
そこに日本が誇るSUNSTARディスクローターを組み合わせ、正にRCMに相応しい
最高峰の構成となっています
The front and rear suspension systems are a gorgeous and unparalleled combination of the world’s number one manufacturers’ items: OZ Racing wheels, OHLINS suspensions, and Brembo brake calipers! These are combined with Japan’s famous SUNSTAR disc rotors to create the ultimate package worthy of RCM!
単品製作されたメーター回りには、正真正銘 本物のRCMである事の証となる
RCMシリアルプレートが堂々固定。
最後に追加になったOHLINSステアリングダンパーも、ジュラルミン削り出しの
単品製作ブラケットで取り付けされました。
The RCM serial plate, a proof of the genuine RCM, is prominently fixed to the custom-made meter.
The OHLINS steering damper, which was added at the last minute, was also installed with a custom bracket made from duralumin.
そんなメーター回り、夜間はこんな風に見えます (^^)
This shows how the meter looks like at night. (^^)
3年と言う長き年月をかけて製作されたキリ番シリアルナンバー RCMー500は
日本で登録が出来ないので春になったらエンジンの慣らしをシャシーダイナモ上で
行い、その後ショートコースを借り切ってテスト走行を行う予定。
RCM-500 with a special serial number, which took three years to build, can’t be registered in Japan, so we plan to break in the engine on the chassis dynamo next spring and then rent a short course for a test run.
ロードテストが完了したら、いよいよアメリカに向けて輸出されます。
今回を最終回としていますが、来年春に行われるコーステストの模様なんかも
改めてご紹介したいと思っています。
Once the road test is complete, it will finally be exported to the US.
This is the last update, but we would like to share updated information on the course test to be held next spring!
ラスベガスのMr.Diaz! 大変お待たせしました!
ひとまずマシンは完成してます!来年の春までサンクチュアリー本店のショールーム、
もしくは大勢の方達に見て貰う為に展示場所を替えたりなど、暫くお借りしますので、
よろしくお願いしますね~!
Mr. Diaz in Las Vegas! Thank you very much for your patience!
The machine is finished! We’ll be borrowing it for a while until next spring, either for the showroom at Sanctuary’s main store or other places where we can display it for more people to see.
Thank you for your kind understanding!