こんにちは! サンクチュアリー本店の中村です。
Hello Everyone! I am Nakamura, representative director of Sanctuary’s headquarters.
ラスベガス在住、Mr.Diazからお預かりをした GSX1000Sカタナ
(Part‐23)です!
This is GSX1000S Katana (Part-23) shipped from Mr. A Diaz in Las Vegas!
表面処理され、完成したパーツが次々に本組みされて行きます。
Surface treated parts are assembled one after another.
概ね車体パーツが組み付けられると、今度は電気系統の作業に・・・
Once the body parts are assembled, it’s time to work on the electrical system…
メーターも全てのパーツと表面処理が終わり、組み上がりました!
The meter is now assembled, all parts and surfaces done!
それでも電装系の配線はまだほとんど繋がっておらず、こういう地味な作業に
実は何時間も時間がかかります。
Still, the electrical wiring is not connected, and this kind of simple work actually takes hours of time!
メーターの配線だけでなく点火系も繋げます。ここも意外に時間が掛かる所・・・
Not only the meter wiring, but also the ignition system is connected.
This is another part that takes more time than expected…
赤のハイテンションコードを組み付けて、キャブレターと色合いをコーディネート。
The red high tension cord is installed to coordinate the color with the carburetor.
サイドリンク式のスロットルワイヤーを繋げて、フューエルタンクも本固定しました。
The side-link throttle wire is connected and the fuel tank is fixed to the main body.
続いては旋盤で、何やら削り部品を作ってますね・・・
Next is a lathe. Some kind of cutting parts are being made…
ジュラルミンの丸棒材からネジ穴を開けたスリーブを削り出していました。
A sleeve with a threaded hole is machined from a duralumin round bar.
そのスリーブをハンドルバーの端に溶接・・・
これはバーの先端にパーツを取り付けできる為の構造です。
And the sleeve is welded to the end of the handlebar.
This is so that parts can be attached to the end of the bar.
樹脂製のリアフェンダーも形状を加工して取り付け。
The plastic rear fender is also modified to fit the shape.
そして、最後に追加になった OHLINS製ステアリングダンパーが単品製作した
専用ブラケットで固定!
And finally, the OHLINS steering damper is fixed with a special bracket that was made separately!
これにてRCM-500 KATANA、ひとまず完成です!
RCM-500 KATANA is now complete!
最近では(その23)なんて回数まで、長期に渡り紹介したRCMは本当に久しぶり。
次回はいよいよ完成した姿・形を全てお見せしたいと思います。
これだけ個性的なカスタムバイクを造ったのは もう10年位なかったんじゃないかと
と思いますので、是非ご期待下さいね!
It’s been a really long time since we introduced the RCM over a long period of time in as many as 23 episodes.
In the next episode, we would like to finally show you all the completed form and shape.
We don’t think we’ve built such a distinctive custom bike in about 10 years, so stay tuned!
To Be Continued