こんにちは、サンクチュアリー本店 代表の中村です。
台湾CH MOTOの代表 陳さん ご自身のバイク、RCM-458 (Part₋4)です!
Hello, this is Nakamura, the representative of Sanctuary head office. This is the 4rd installment of the series for RCM-458.
大家好,我是SANCTUARY本社 的社長中村。車主委託製造的RCM-458(之4)!
RCM-375 共々テスト走行を行う為、トミンモーターランドに来ました。
We were at the short course called Tomin Motor Land to test the vehicle together with RCM375.
為了試騎RCM-375車輛,我們來到了短程Tomin motorland
走行する前に、先ずは車輌の撮影を済ませます。
Before the test run, we shot the pictures of the vehicles.
在試騎之前首先要完成車輛的拍攝。
すると、遅れて一台の車が到着・・・
Then, a car arrived…
然後有一台車抵達了・・・
本日のテストライダー、田中吾希人でした!
It was the test rider for today, Akito Tanaka!
是今天試騎車手的 田中吾希人!
テストライダー持参のコーヒースタンドが、また登場 (笑)
The coffee stand the test rider brought was with us once again (LoL).
試騎車手的咖啡站有登場了(笑)
路面が冷えているので、タイヤウォーマーを使って温める事に・・・
We heated the road with the tire warmer as the surface was cold.
路面很冰所以用輪胎保溫・・・
富樫カメラマンはコース内に入って撮影する為、ライダーと事前打ち合わせ
Our photographer Togashi was going inside the course for the shooting from here on, so he was having a briefing with the rider in advance.
接下來攝影師富樫將要進入賽車道拍攝,所以與事先進行商討
最初は陳さんのRCM-458から、テスト走行します。
The first test run was Mr. Cheng’s RCM-458.
首先是試騎陳先生的RCM-458
軽快に走行開始! 徐々にペースを上げて行きます。
The vehicle stared smoothly! And it gradually picked up the speed.
輕快地開始行駛了! 慢慢地加速
あれ でも?・・・。 何か 様子が変・・・
Wait… Something is wrong…
呃?・・・。 好像有點不對勁・・・
何と 数周でストップ! 皆一斉に駈け寄りました・・・(汗)
Surprise. It stopped after several rounds! Everybody rushed to the vehicle…(OMG)
才跑幾圈就停了! 大家都趕緊圍上去・・・(汗)
なるほど、 このオイル漏れですか!
元々ヘッドに加工してあった オイルラインのネジ穴を塞いでいたんですが
シールが悪かった様で、4か所ある内の一つから オイル漏れしてしまいました。
ひとまず大きな被害となる前に 気が付いて良かったです・・・
We immediately spotted the reason – this oil leakage! The screw hole on the oil line attached to the cylinder head was plugged. Yet it seemed that oil leaked from one of the four holes. We were so glad to find this out before any serious issue takes place!
原來如此,原因是漏油了!
加工在汽缸頭上的輸油管線的螺絲孔都已經封住了,
好像從其中一個 漏出油來。在有可能發生大損害之前發現真是太好了!
このオイルライン加工 昔はウチでもよくやったもんなんですが、こういう
トラブルが出る事もありえるので、少々気にはなっていたんです・・・
台湾の陳さん!カレンさ~ん!
コーステスト編 この後も継続しますから見て下さいね~っ!
We used to do this kind of oil line attachment before, but we do not recommend it for the risk of such an incident. Mr. Cheng, and Ms. Karen in Taiwan! Our test run report on the actual course continues, so stay tuned!
這個輸油管線以前也常常做,但是由於會發生這樣的事情,
所以不是很推薦。台灣的陳先生!Karen小姐! 試騎篇,
之後還將繼續喔,請繼續關注喔~!
To Be Continued